Opret et Tilbud på Facebook.
“Tilbud” på Facebook er en nem mulighed for at lave en hurtigt og simpel opslag som informerer dine kunde om tilbud og rabatter, helt gratis.
Muligheden findes kun på Facebook-virksomhedsside og ikke på person-sider.
Når du opretter et tilbud (eller en rabat), kan du lave forskellige tilbudstyper. Herunder rabat i procent eller rabatbeløb, gratis fragt m.f. eller blot skrive en tekst du selv vælger.
Du vælger selv en periode i hvilken tilbuddet er gældende og om det glæder online eller kun i din fysiske butik.
Hvis man vælger “Online” i feltet “Hvor kan folk indløse det?”, får man mulighed for at indsætte et link til ens hjemmeside og vælge “Køb nu” som ”primære handling”. På den måde får man hurtigt folk videre til ens hjemmeside.
Ellers kan man også vælge “Gem” som primære handling. Det giver folk mulighed for at gemme tilbuddet, og de får automatisk en påmindelse før tilbuddet udløber, så de ikke glemmer at gøre brug af det. Alternativt, så har du mulighed for at indsætte “Ring nu”, “Send besked” eller “Få rutevejlednings”-genvejs-knapper” i dit tilbud.
Du har også mulighed for at tilføje en promokode/rabatkode, som først bliver synlig, når man klikker på opslaget.
Tilbud på Facebook vs. annoncering
Tilbud bliver kun set af dem som normalt vil se dine organiske opslag, men du har mulighed for at booste opslaget eller oprette tilbuddet i din annonceadministrator og på den måde nå ud til langt flere.
Man bør se tilbuds-funktionen som en god mulighed for at give daglige, hurtige tilbuds-opslag et mere kommercielt look og tydelige interaktionsmuligheder, uden at det bliver en ”rigtig” annonce. Man har ikke de samme målretning- og segmenteringssmåligheder som man har i de annoncer man opretter i businessmanager og man har heller ikke mulighed for at måle effektiviteten på samme måde
I Business Manager har man også mulighed for at oprette stort set samme slagt tilbud-annoncer, dog med langt flere muligheder. Her betaler man så også som for en normal annonce.
Husk at i modsætning til annoncering, så står dine tilbud ISTEDET for din almindelige opslag, dvs., at dine følgere o.a. muligvis ser tilbuddet i stedet for noget du netop har poster, og det er ikke altid hensigtsmæssigt. Lad derfor være med at oprette for mange tilbud, nøjes evt. kun med ét ad gangen.