Hvad er en Facebook hændelse og hvad kan den?
Facebook hændelser er handlinger som brugerne af dit website foretager, f.eks. at udfylde en formular, klikke på en bestemt side, eller komme en vare i indkøbskurven.
Hvis du sætter din Facebook-pixel op til at registrere sådanne hændelser, kan du spore og optimere brugernes handlinger på dit website. Hændelser er især effektive når du skal oprette re-targeting annoncer fordi du får mulighed for at annoncere specifikt til folk som allerede har vist store interesse for din virksomhed, ved f.eks. at kigge på et bestemt produkt, eller måske har påbegyndt et køb uden at afslutte det.
Der findes to typer hændelser: Standart og Brugerdefineret.
I denne gennemgang(/video) viser jeg dig hvordan du opsætter facebook standart hændelser (læse mere om standart hændelser her)
Det kræver blot at du benytter en af disse ecommerce-systemer.
Opsæt Facebook hændelser:
NB! Inden du går igang med at sætte hændelser op, bør du se denne video først: Sådan opsætter du Facebook pixel i wordpress
Først skal du logge på din businessmanager.
Her vælger du Pixels i dropdown menuen i øverste venstre hjørne.
Så klikker du på den pixel som du have til at registrere facebook hændelser.
Hvis du ikke allerede har en pixel, skal du først oprette en.
Når du har valg pixlen, klikker du på opsæt.
Så vælger du ”Brug integration eller tagadministrator”
Nu skal du vælge dit ecommerce-system eller tagmanager.
Uanset, hvad du vælger, så får du en grund vejledning vist på skærmen.
Når du har fuldført opsætningen, kan du tjekke om dine facebook hændelser virker korrekt, hvis du tilføjer udvidelsen ”Facebook Pixel-helper” til din chromebrowser.
Prøv f.eks. at komme en vare i kurven, og tjek om hændelsen ”AddToCart” bliver registreret af din pixel.
Hvis alt fungere efter hensigt begynder din pixel at indsamle data og du har nu mulighed for at lave meget effektive retargeting annoncer