Sådan tilpasser du dine kolonner i Facebooks annonceadministrator.

121
0

Sådan ser mit Facebook Businessmanager overblik ud:

Facebook Business manager overblik

De kolonner jeg bruger er:

  • Navn (Kampagne, annoncesæt eller annonce)
  • Fejl
  • Levering
  • Annoncesætnavn
  • Sidste væsentlige ændringer
  • Tidsplan
  • Eksponeringer
  • Rækkevidde
  • Frekvens
  • Klik på link
  • CPC (pris pr. klik på link)
  • CTR (klikrate for klik på link)
  • Budget
  • Brugt beløb
  • Resultater
  • Pris pr. resultat
  • (Varierer*):
    – Tilføjelser til indkøbsvogn
    – Påbegyndte betalinger
    – Køb
    – Pris pr køb
    – Værdi af konverteringer fra køb
    – Annonceafkast fra køb
  • Rangering af Kvalitet
  • Rangering af interaktionsrate
  • Rangering af Konverteringsrate* Hvis det f.eks. ikke er muligt at måle “Køb”, kan det være jeg istedet måler “Pris. pr påbegyndt betaling” eller “Kontakter” og “Pris pr. kontakter” hvis ydelsen på siden sælger f.eks. er noget der skal tilmeldes eller bookes.

Sådan tilpasser du dine kolonner i Facebooks annonceadministrator.

Hvis du tilpasser dine kolonnerne i Facebook Business Managers annonceadministrator, så kan du få vist specifikke data og se om dine kampagner når netop de mål som er vigtige for dig.

  1. Klik på Kampagner, Annoncesæt eller Annoncer, alt efter hvad du vil opdatere.2. Under “kolonne” Klik” for at aktiverer drop-down-menuen
    3. Ændr dit setup ved at klikke “Tilpas kolonne”

Facebook Business manager overblik 2

I søgefeltet(1) kan du indtaste navnet på den kolonne som du gerne vil have vist eller du kan scrolle( 2) alle mulighederne igennem og sætte flueben, ved dem som skal med i det setup

Alle de valgte muligheder bliver listet ude til højre (3). Du kan ændre rækkefølgen ved drag-and-drop (klik og hold venstre museknap) og du kan fjerne overflødige kolonner ved at klikke på x et kryds. Fjern evt. også overflødige underkategorier som medtages ved af fjerne flueben i disse(4)

Facebook Business manager overblik 3½

Vær opmærksom på at flere kolonerne “gemmer” sig lidt. F.eks. får du kolonnerne “Pris pr køb” og “Værdi af konverteringer fra køb” frem ved at klikke de flueben til under konverteringen som blot hedder “Køb”

Værdi af køb Facebook annoncering

Afslut med “anvend”

NB! Gå nu tilbage ind under “kolonne” og klik “Gem” ud for “Brugerdefineret”
Når du klikker gem kan du navngive dit setup.
Klik evt. på “Angiv som standart”.

Facebook Business manager overblik 2

I feltet “Udspeceficering” har du mulighed for at få en lang række ekstrainformationer

Facebook Business manager overblik 3

Facebook Business manager overblik 6

Facebook Business manager overblik 4

eller

Facebook Business manager overblik 5